Salgs- og leveringsbetingelser
Generelt
Følgende salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer i vår nettbutikk. Ved å bestille varer fra nettbutikken vår, godtar du disse kjøpsbetingelsene i sin helhet og godtar at du har lest informasjonen om personopplysninger og godtatt bruk av informasjonskapsler som nedenfor.
Partene
Selger: Perler av Salong, organisasjonsnummer: 914 535 794 MVA, adresse: Skarpsnovegen 1, 2390 Moelv, e-post: pas@porselenoginterior.no , telefon: +47 93 95 14 00
Kjøper: Forbrukeren som har gjort bestilling gjennom nettbutikken vår eller ved å kontakte vår kundeservice på telefon 93 95 14 00.
Bestilling og Avtaleinngåelse
For å inngå en kjøpsavtale med oss, må du som forbruker godta disse salgsbetingelsene ved å gjennomføre et kjøp i nettbutikken. Bestillingen din blir bekreftet ved at du mottar en e-post fra oss. Kjøpsavtalen anses som inngått når du har mottatt denne bekreftelsen.
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Priser og Betaling
Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift med mindre annet er spesifisert. Kostnader for frakt og eventuelle ekspedisjonsgebyr vil komme i tillegg og vil bli oppgitt før betalingen gjennomføres.
I samarbeid med: Klarna Bank AB (publ), Sveavågen 46, 111 34 Stockholm, tilbyr vi følgende betalingsmetoder:
- Faktura: forfallsdato er vanligvis 30 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Ved for sen betalingen tilkommer påminnelsesavgift med et beløp som er tillatt d.d. 70 kr og forsinkelsesrente med 24% pluss gjeldende referanserente. Vanlig kredittsjekk uten kopi til orientering vil bli foretatt og leveranse av varer skjer kun til adresse registrert i folkeregisteret. Ved valg av faktura med utsatt betaling, kommer det fakturaavgift på kr. 39.-inkl. mva. Når du velger å handle med faktura fra Klarna, skal du alltid få det du har bestilt før du betaler
- . Du betaler heller ikke for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 30 dager fra varene sendes til deg. Betalingen går alltid direkte til Klarna. Mer informasjon om faktura betaling kan du finne her.
- Betal nå: du kan betale umiddelbart med kortbetaling. Dette alternativet er tilgjengelig når du velger Betal nå som betalingen i kassen. Din data legges kun inn i Klarnas sikre betalingsskjema. Perler av Salong har ikke tilgang til kontoen din eller informasjonen du har oppgitt. Mer informasjon kan du finne her.
- Betal innen 30 dager: Klarnas betalingsalternativ gir kunden 30 dager på å betale sin ordre. Klarna tilbyr mulighet å forlenge betalingsperioden for månedlig fakturering av et delbetalingskjøp. Ditt kjøp og dine betalinger vil være synlige og kan spores på Klarnas nettside eller i din Klarnas app.
Klarna er ansvarlig for å sende en e-post bekreftelse for alle mottatte betalinger. Kunder kan alltid sjekke oppdateringer på betalingsstatus i sanntid i Klarnas app.
Mer informasjon kan du finne her.
Klarna tilbyr deg kjøpersikkerhet, hvilket betyr at du blant annet ikke behøver å betale før du har mottatt ditt kjøp. Klarna vil også hjelpe deg dersom det skulle oppstå noen problemer med kjøpet. Ytterligere informasjon kan du finne her.
Hvis du velger å betale senere, vil Klarna vurdere din kredittverdighet, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Klarna behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven.
Vi registrerer ikke noe personlige opplysninger om din transaksjon og all informasjon foregår mellom deg og din bank.
Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger ved feil i prisfastsettelsen.
Frakt og levering
Alle varer sendes med sporing, som gir deg sikkerhet og muligheten til å alltid sjekke status på pakken din. Vi sender alle ordrer innen 24 timer etter mottakelsen, med unntak av bestillingsvarer. Tilbud- og kampanjevarer kan ta litt lengre tid. Vi har vanligvis varene på lager, men dersom det oppstår problemer i vår logistikk eller hvis varen er utsolgt eller feil i lagerstatus, forbeholder vi oss retten til å kansellere ordren i sin helhet.
Vi gjør vårt beste for å levere varene innen den angitte tidsrammen, men vi kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle forsinkelser som er utenfor vår kontroll. Den normale leveringstiden er 3-8 dager, avhengig av hvor i landet du bor.
Pakken må hentes på ditt utleveringssted innen 7 dager, før den returneres til oss. Dersom pakken ikke blir hentet på avtalt sted, og du ønsker ny levering, vil kostnadene for ny utsendelse som hovedregel tilfalle kunden. Kunden er ansvarlig for at korrekt adresse og mobilnummer blir oppgitt, slik at vi kan varsle deg når pakken er klar for utlevering.
Uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 500. Fraktkostnader vil bli beregnet og vist før du fullfører bestillingen.
Møbler
Varer som er forhåndsbetalt, kan annulleres eller endres helt eller delvis innen tre kalenderdager etter bestillingsdato uten kostnader eller betingelser. Hvis du velger å endre eller avbestille bestillingen din etter tre kalenderdager, vil et avbestillingsgebyr på 25 % av prisen for den avbestilte varen påløpe. Dette gebyret dekker en del av de kostnadene som oppstår ved resirkulering, ettersom produktet er håndlaget og produsert spesielt for deg fra første dag etter mottatt bestilling.
Avbestilling og endring av bestilling
Dersom du ønsker å avbestille varer, må dette gjøres før varene er sendt eller levert, og innen 24 timer etter at bestillingen er bekreftet. Avbestilling av varer er helt gratis innen denne fristen. Hvis du ikke avbestiller innen fristen, kan du benytte deg av angreretten i henhold til disse kjøpsvilkårene. Vær oppmerksom på at det påløper et gebyr på kr 100 for håndtering av varer på lageret dersom du utøver angreretten etter fristen.
Undersøkelse av leveranse
Etter at kunden har mottatt varene, bør leveransen inspiseres innen 24 timer for å sikre at sendingen er i samsvar med ordrebekreftelsen, og at produktene ikke har blitt skadet under transport eller har andre feil/mangler. Dersom det oppdages skade eller tap, er mottakeren forpliktet til å rapportere dette til oss umiddelbart, og senest innen 24 timer etter mottak av varene.
Angrerett
Som forbruker har du rett til å angre på kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene, uten å måtte oppgi noen spesiell grunn. Angreretten med full refusjon gjelder kun ved kjøp av varer som er i intakt og ubrukt stand.
For å benytte angreretten, må du gi oss beskjed om at du ønsker å returnere varene. Du kan bruke standard angrerettskjemaet som du finner på vår nettside, eller kontakte oss via e-post på: pas@porselenoginterior.no
Vær oppmerksom på at du som forbruker er ansvarlig for returfraktkostnadene. Hvis du har benyttet deg av gratis frakt ved kjøp og forsendelse av varer, vil differansen for fraktkostnader bli trukket fra refusjonen. I henhold til angrerettloven har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. For å benytte angreretten må du:
- Gi oss skriftlig beskjed innen fristen
- Fylle ut og sende angrerettskjemaet
Ved retur skal varene:
- Være ubrukte og i samme stand som ved mottak
- Leveres i original emballasje og være godt innpakket
Vi tilbakebetaler beløpet for de returnerte varene når vi har mottatt dem i god stand.
Dersom du har benyttet deg av gratis frakt ved kjøp, forbeholder vi oss retten til å trekke fra våre faktiske frakt- og emballasjekostnader dersom hele eller deler av bestillingen returneres. Returfrakt dekkes av kjøper. Følgende beløp trekkes fra tilbakebetalingen ved retur:
- kr 159; for små pakker 0-1 kg
- kr 390,- for store pakker på 1–10 kg
- kr 590,- for pakker på 10–25 kg
Vi er ikke ansvarlige for skader på varene som oppstår under retur, for eksempel ved uaktsom innpakking.
Reklamasjon
Dersom varen er defekt, eller ikke stemmer overens med det du bestilte, har du som forbruker rett til å reklamere på varen i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er 2 år for nye varer fra du mottar varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal forsiktighet utvises.
Ved reklamasjon skal varen returneres til oss, og vi dekker returfrakten dersom varen er defekt.
Vi anbefaler på det sterkeste at du undersøker produktet så raskt som mulig etter at du har mottatt det, slik at eventuelle mangler kan oppdages umiddelbart, og at det ikke er tvil om at skaden ikke er forårsaket etter at du mottok varen.
Ansvar og Begrensning
Vi er ansvarlige for varer i henhold til gjeldende lovgivning. Vi er imidlertid ikke ansvarlige for tap som oppstår som følge av at du som forbruker har gitt oss feilaktige opplysninger ved bestilling, eller for andre forhold utenfor vår kontroll.
Personvern
Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med vår personvernerklæring, som du finner på vår nettside. Dine personopplysninger vil kun bli brukt til å behandle bestillingen din og til å sende deg informasjon om produktene vi selger.
Tvister
Dersom en tvist oppstår mellom deg og oss i forbindelse med kjøp av varer, kan du kontakte oss for å prøve å løse tvisten på en minnelig måte. Om vi ikke klarer å komme til enighet, kan tvisten tas opp til behandling i Forbrukertvistutvalget.
Endringer av Salgsbetingelsene
Vi forbeholder oss retten til å endre salgsbetingelser når som helst i den grad endringene er nødvendige for å møte nye lovkrav. Eventuelle endringer vil bli publisert på nettsiden vår, og de vil gjelde for alle bestillinger som gjøres etter at endringene er publisert.
Kontaktinformasjon:
For spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte oss på:
Telefon: 93 95 14 00
E-post: pas@porselenoginterior.no
Denne websiden inneholder cookies. Vi lagrer ikke noe personlig informasjon via cookies og informasjonen om deg som besøkende kan ikke lagres av oss via cookies.
Websiden benytter seg av en såkalte sessionscookie: ASP.NET SessionId. Cookies benyttes for å lagre artikler i handlekurven/kassen mens du navigerer rundt på siden.
Informasjon om cookies
En cookie er en liten tekstfil som sendes fra vår webserver og som lagres av din nettleser. Det finnes to typer cookies, «vanlige» cookies og sessionscookies. Sessionscookies forsvinner når du lukker din nettleser og lagres altså ikke, mens vanlige cookies lagres på din PC.
Slik kan du unngå cookies
Hvis du ikke ønsker å akseptere cookies kan din nettleser stilles inn slik at du automatisk unngår å lagre cookies eller informeres hver gang en webside ønsker å lagre cookie. Via nettleser kan også tidligere lagrede cookies slettes. Se nettleserens hjelpesider for mer informasjon om dette. Du kan også slette cookies manuelt fra din harddisk når som helst. Velger du å ikke akseptere cookies kan vise funksjoner fortsatt benyttes, men funksjonaliteten kan begrenses på visse websider.